torek, 21. april 2015

Izbira imena blagovne znamke je kompleksen proces, a ključnega pomena za uspešnost znamke (in podjetja)

Poimenovanje in tudi priprava logotipa za novo blagovno znamko je izjemno kompleksen proces, od katerega pa je lahko bistveno odvisna tudi uspešnost nove znamke ter tudi podjetja.  Pri tem je potrebno biti pozoren na več različnih vidikov, tako pravnih, kot tudi marketinških in oblikovnih. Zato v današnjem prispevku predstavljamo po naših izkušnjah bistvene korake ustvarjanja nove blagovne znamke.

V splošnem je prvi korak opredelitev blaga ali storitev, ki bodo zavzete z novo blagovno znamko. Nato se izbere množica primernih imen, in sicer po sledečih načelih:
  • Ime ne sme biti generično, kajti generičnih imen ni možno ločiti glede na proizvajalca ali ponudnika. Takšno ime tudi ni možno registrirati kot znamko, saj zakoni pravijo, da so generična imena izključena iz zaščite, česar se Uradi (URSIL, OHIM, …) striktno držijo.
  • Ime ne sme opisovati blaga ali storitev, vendar pa je lahko povezan ali vsaj namiguje na katero blago in/ali storitve označuje
  • Ime naj bi vsebovalo vsaj en razlikovalni element, po katerem bodo kupci ali uporabniki lahko ločili blago in/ali storitve od drugih podobnih. Ta aspekt blagovnih znamk Uradi striktno preverjajo, še posebno pa je pomemben pri ugovorih proti registraciji znamk, kjer so postopki dokazovanja in utemeljevanja prisotnosti in pomena razlikovalnosti še posebno pomembni za razplet zaščite nove znamke.
  • Najboljše je originalno ime in ne kopija ali verzija katerega drugega imena/znamke, dobro pa je tudi, če omenja ali se povezuje s poreklom blaga in/ali storitev.
  • Ime naj bo čim bolj vpadljivo in sposobno usidrati se v spomin, pri čemer so krajša imena ponavadi uspešnejša.
  • Ime mora biti korektno, torej ne sme vsebovati neprimernih besed, žaljivk, rasističnih, verskih, spolnih ali političnih konotacij.
  • V kolikor se bo uporabljalo ime na mednarodnem trgu in ne le v Sloveniji, je priporočljivo uporabljati tujcem enostavno izgovorljiva imena, pri čemer je še posebno zaželeno, da se ne uporablja šumnikov.


V kolikor bo beseda vključena v logotip (znak), je oblikovanje logotipa prepuščeno domišljiji znotraj okvirjev grafične podobe podjetja. Priporočljivo je, da se uporabi čim bolj prepoznaven logotip, da ga ne bo potrebno spreminjati. Pri tem naj logotip vključuje čim več razlikovalnih elementov, ki bodo dodatno omogočali ločevanje nove znamke od vseh ostalih.

Ko imate dovolj primernih idej za ime in/ali logotip za novo znamko, je nujno preveriti, če podobna ali celo enaka imena že obstajajo v bazah zaščitenih blagovnih znamk. Nekaj izmed takšnih baz smo objavili v naši objavi Baze podatkov industrijske lastnine. Iskanje je enostavno, saj se vpiše ime znamke ali posamezne besede, ki ga sestavljajo.

Takšno preverjanje je pomembno predvsem zato, da se prepričate, da je vaša znamka različna od drugih, torej jo bodo kupci lahko prepoznali in ločili od ostalih. V kolikor se boste odločili za zaščito nove znamke, pa boste bistveno zmanjšali možnost ugovorov lastnikov starejših, podobnih znamk.

Če za splošno besedo, ki jo želite uporabiti v imenu svoje nove znamke, najdete že obstoječe registrirane znamke, npr. Bohinjski sir, vi pa želite uporabiti ime Bovški sir, obe znamki ne bosta enaki in ne bosta povzročali zmede na tržišču navkljub enaki besedi »sir«, kajti pridevnika Bohinjski in Bovški predstavljata razlikovalni del obeh znamk.

Presojanje podobnosti znamk je pogosto zahtevno, zato vam lahko pomagamo zastopniki kot tudi zaposleni na Uradu RS za Intelektualno Lastnino.


Seveda nam je vsem v interesu, da ustvarite dobro znamko, saj boste lahko z uspešno znamko imeli uspešno podjetje, uspešno podjetje pa bo prispevalo k boljšemu stanju v družbi in v državi. Zato vam želimo uspešno delo, za zaščito novih znamk pa smo vam z veseljem na voljo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar